Ignoranță

Standard

M-a sunat ultima dată ieri. Avea o voce grabită de parcă nu ar fi avut timp să-mi spună toate noutățile într-un timp destul de scurt. Pierdusem șirul de la a doua paranteză, dar nu am vrut să o întrerup. Așa că îi ascultam mai mult tonalitatea vocii, decât cuvintele. În cele din urmă s-a oprit. Oare și-a dat seama că nu am idee ce vorbise în ultimul sfert de oră? Nu, nici pomeneală.
Apoi veni întrebarea pe care o detestam enorm:
– Și zi-mi de tine. Tu ce mai faci?
Cum aș fi putut să-i spun că după luni de zile în care mă mințeam zilnic că sunt bine, într-un sfârșit am clacat. Din nou. Dar de data asta nici măcar nu știam ce îmi lipsește. Așa că am schițat un zâmbet (știam că îl poate auzi la telefon) și i-am zis că sunt bine, sunt fericită, ocupată cu proiectele mele.
– Mă bucur să aud asta. Sigur ești ok, da? Postătile tale din zilele trecute mi-au dat de gândit.
– Eh, sunt obosită un pic. Ajung seara acasă și uneori mă ia melancolia. La fel și acum.
– Ah, bine atunci te las. Te sun mâine să vorbim mai multe, da?
A trecut un an de atunci și nu mai știu nimic de ea. A fost ultima oară când am vorbit la telefon, ciudat cum am impresia că a fost ieri.
M-am izolat singură. Oboseala, depresia, gălăgia şi frica m-au făcut să îmi creez o lume a mea în micuța garsonieră pe care o închiriez. Dar nu sunt singură, am un cactus. E gluma care scotea cele mai surprinzătoare râsete. Dar nu și acum.
Acum sunt în fața laptopului și încerc să dau un sens vieții mele.  Cafeaua rece, lăsată pe birou de azi-dimineață, e acolo doar ca să îmi reamintească să nu mai sar peste mic-dejun.
Pentru o clipă uit unde mă aflu, uit că trebuie să răspund la 27 mailuri în noaptea asta, uit că  prietenii mei probabil așteaptă răspuns de la oricine mi-a luat locul, uit că rețelele de socializare sunt noile biblii și uit că totul a început de la un apel care nu a mai venit niciodată. Pentru un moment sunt doar eu și cactusul meu. Inspir. Expir. Momentul trece. Acum un an aveam prieteni. În prezent am un laptop.

Comentezi?

