Sex în tramvai

Standard

M-am tot gândit dacă să vorbesc despre asta sau nu. Dar deși mă gândeam că poate e aiurea, totuși a fost un lucru șocant pentru mine. Și vreau să fac o legătură din nou cu o întâmplare din Tunisia. Da, aduc vorba despre Tunisia destul de des pentru că în cele cinci luni de zile trăite acolo s-au întâmplat extrem de multe și chiar experiența și-a pus amprenta pe mine. Ca să nu zic praful. (Inside joke, I guess).

Mă îndreptam spre lucru în aseară și, ca de obicei, am luat tramvaiul. Trecem peste faptul că l-am prins la fix și că în intersecția din care veneam eu avusese loc un accident.

Mereu mă așez în spate pentru că e mai aproape de unde vin și când cobor tot în spate trebuie să mă duc. Vizavi de mine erau o doamnă și câțiva puștani care se uitau pe geam să vadă accidentul și alți câțiva călători. Nimic interesant… două stații mai încolo am rămas doar eu și cu doamna pomenită mai sus. Eram concentrată să dau un sms pe telefon așa că nu am băgat de seamă când în față mea (fix pe scaunul din fața mea) s-au așezat un tip și o tipă. Amândoi pe același scaun. După ce am trimis mesajul, am ridicat privirea și o văd pe doamna de lângă mine că îmi spune șoptit să merg în față, ea îndreptându-se într-acolo. În momentul acela primesc un sms, iar cei din față mă observă. Eram confuză pentru că nu știam ce se întâmplă. Apoi primesc un telefon scurt, răspund vorbesc un pic. În momentul acela o aud pe tipă spunând: „dar poți să o bagi în cur?”. Nu am stat să mă uit atentă la ce făceau dar sunt convinsă că începe cu s și se termină cu ex. Fără alte litere.

La scurt timp după am terminat conversația, și mă gândeam ce să fac. Cei doi tineri păreau țigani și pe bune că m-am temut că dacă stau mă vor lua la bătaie. Dacă plec îmi vor pune piedică sau ceva. Ca norocul că tramvaiul a oprit în stație și au mai urcat alți oameni printre care și o colegă de la lucru. M-am întors înspre ea și am încercat să uit până să cobor din tramvai ciudata fază la care asistasem.

Acum răutăcioasă din mine poate numai să gândească „ți-a trebuit București”, dar voi încerca să trec peste aspectul ăsta. Cred că pentru o perioadă nu voi mai sta așezată pe scaun în tramvaie sau autobuze sau metrouri. Dar lucrul care mă șochează cel mai mult este cum suntem obișnuiți să tăcem și să mergem în altă parte ca să nu îi deranjam pe țigani sau cel puțin pe cei necivilizati. Și facem asta de frică. Refuz să cred că lumea s-a obișnuit cu lucrul ăsta (sau altele asemănătoare) la modul în care să nu se mai mire. Așa cum refuz să cred că e un lucru care se întâmplă des în mai toate orașele.

Amintisem de Tunisia. Am avut o discuție cu un tunisian și încercam să înțeleg de ce cuplurile nu au voie să se țină de mână sau să se sărute în public. Nu e ca și cum ar fi o lege, dar pur și simplu nu fac asta. Și era ciudat pentru mine să nu văd niciun fel de afecțiune de genul asta pe stradă. Iar răspunsul tipului a fost: „Imaginează-ți un cuplu făcând sex în centrul orașului. Nu e normal așa.” Degeaba am încercat să explic la rândul meu că un ținut de mână sau un sărut ocazional nu înseamnă sex. Deci linia o tragem noi, societatea, ce și cât anume acceptăm să vedem în public.

Aș trage linia la sex în public sau la țigani făcând sex în public. Tu, de exemplu, unde ai trage linia? La țigani în general sau pur și simplu la golani? Vorbeam câteva articole mai jos despre toleranță… dar poate fi adesea confundată cu frică. Și nu înspre asta înclin.

6 răspunsuri »

Comentezi?

