Domiciliu: tren

Standard

Nu e o surpriză pentru cine mă cunoaşte că îmi place să călătoresc. De asemenea nu e o surpriză că detest să merg cu trenurile (noastre). Pe lângă sutele de ore care îţi consumă din timp să ajungi dintr-o parte în alta a ţării mai sunt şi câţiva oameni care te epuizează din vorbe. Cum mi s-a întâmplat săptămâna trecută.

Un domn trecut de 60 de ani s-a aşezat fix lângă mine. În faţa mea era un tip care se vedea că îl rodea să povestească cu cineva. Şi nu m-ar fi deranjat să intru în poveşti cu el, dar mi-a stricat domnul toată strategia, se urcase două staţii mai târziu decât mine. Şi uite aşa a început să intre în discuţie, la început timid, cu tânărul din faţa mea.

Deşi avea căştile şi ascultam muzică, din când în când, m-a mai luat şi pe mine la întrebări. Pentru că am observat târziu, el nu discuta.. punea întrebări sau îşi povestea viaţa. O să scriu mici fragmente din cele 6 ore de vorbit într-una cu oricine apuca, de fapt numai din discuţia cu mine.

– Sunteţi studentă sau lucraţi?

– Nici una, nici alta.

(trece un minut în care bănuiesc că în căpşorul lui încerca să înţeleagă cum vine asta)

– Şi deci unde sunteţi studentă?

– Nu mai sunt, am terminat studiile.

– Şi ce aţi studiat?

– Am terminat jurnalismul.

– Aha. Şi unde activaţi?

– Nu activez.

– Păi… (iar câteva secunde de nedumerire) unde aţi dori să activaţi?

– În străinătate. (privesc înspre tipul din faţa mea care zâmbea amuzat de răspunsurile mele)

– Şi ce, nu puteţi?! În zilele noastre trebuie doar să ai un paşaport. (îl vedeam că e e din ce în ce mai dezamăgit)

Discuţia a continuat ca într-un sfârşit tot dumnealui să tragă concluzia că dacă nu ai pe cineva afară, degeaba încerci. La un momentat m-a întrebat câţi ani am şi am refuzat să îi spun. Şi de ciudă… să văd că îl distruge să nu aibă o informaţie. A insistat de vreo trei-patru ori, dar nu m-am lăsat. Între timp discutam cu Ben pe facebook şi îmi zice Ben că ar trebui să îi spun aşa:

„Tocmai am împlinit 18 ani şi părinţii mei sunt şomeri. Aşa că îmi vând trupul doar că nu am destulă experienţă. Nu ştiţi pe cineva care m-ar putea ajuta?”

Râdeam cu lacrimi la comentariile lui Ben, mai târziu am aflat că alţii credeau că râd de bietul om ce între timp îşi găsise alţi camarazi de vorbă, alţi patru bărbaţi.

Când ne apropiam de Bucureşti, o doamnă a trecut pe lângă noi şi l-a rezolvat din câteva cuvinte.

– A fost o atmosferă ca de stadion. În tot vagonul s-a auzit discuţia voastră. Şi credeţi-mă că nu sunt singura care consideră aşa.

– Trebuia să mergeţi la clasa întâi că noi aici la clasa a doua avem de povestit.

– Vă rog să îmi vorbiţi cu respect. Eu aşa v-am vorbit.

L-a blocat pe bietul om, chiar credeam că o să aplaude tot vagonul. Înainte să cobor prietenii lui de conversaţie m-au întrebat cum de am rezistat lângă el (am uitat să precizez că vorbea şi foarte tare). Le-am răspuns că am avut noroc cu căştile.

Bun şi pentru că de cele mai multe ori trec prin faze din astea, de acum încolo voi inventa scenarii. Nu de alta dar parcă începe să mă distreze să văd oamenii super deranjaţi de răspunsurile la întrebările lor.

– sunt doamnă de companie în Japonia/Arabia Saudită/ce ţară îmi vine atunci pe buze.

– sunt fugită de acasă pentru că am refuzat să îmi avortez copilul făcut cu un ţigan.

– am ieşit din spital de trei luni de zile dintr-o comă de cinci ani de zile şi nu îmi amintesc nimic dinainte de asta.

– strâng bani ca să îmi fac operaţie de schimbare de sex, aşa că lucrez ca dansatoare din buric… sau mi-am făcut deja operaţia de sex.

Şi nu-i bai că mai găsesc eu idei, aştept întrebările curioşilor. Să călătorim, zic.

Comentezi?

