Crăciun tunisian

Standard

Ce înseamnă Crăciunul? Este ziua mea preferată din an… şi totuşi niciodată nu am ştiut să răspund la întrebarea asta fără să mă pună pe gânduri ore în şir. Cu anii, însemnătatea religioasă s-a topit ca primii fulgi de nea. Colindele româneşti mă întristează, cele străine îmi sunt prea departe de suflet. Pentru unii Crăciunul înseamnă zăpadă, pentru alţii bradul şi cadourile, pentru unii poate însemna cina în sânul familiei, în timp ce pentru alţii poate însemna numai colindele. Îmi amintesc anii trecuţi cât de deprimată eram din cauza lipsei zăpezii.. şi uram dimineaţa de Crăciun când mă uitam pe geam şi tot ce puteam vedea era o ploaie mocănească.

Ce rămâne din Crăciun dacă îl dezbraci de zăpadă sau de frigul iernii? Dacă scoţi din el masa obişnuită din seara ajunului umplută cu bunătăţi care mai de care mai ademenitoare de unde nu lipeseşte niciodată carnea de porc sau prăjiturile scoase aburinde din cuptor? Dacă bradul împodobit cu luminiţe şi globuri strălucitoare nu există, ce mai rămâne? Dacă nu se pune problema de cadouri sau colindători şi dacă familia este prea departe pentru a te putea înconjura cu necondiţionata căldură… ce mai rămâne? Christmas Tree

Ce rămâne din Crăciun dacă îl dezbrac de tot ce îl face sărbătoarea mea preferată din an?! Un brad confecţionat din hârtie de ambalat cadouri lipit pe un perete umplut cu steaguri de peste tot din lume. Vin fiert cu scorţişoară şi ciocolată scumpă din Franţa. O cină improvizată cu pui, legume şi multe sosuri, orez prăjit şi salată cu maioneză. O tentativă tunisiană de cozonac prea dulce. Cadouri – mici suveniruri din Singapore… şi multă ciocolată.Toate pe un background de Elvis cântând colinde. Şi totuşi nimic nu se compară cu oamenii cu care trăieşti Crăciunul.

9646_583294221684466_522849491_n

Vrând-nevrând fac parte dintr-o familie internaţională excepţională. Suntem cinci oameni rătăciţi pe meleaguri africane într-un oraş conservator dintr-o ţară musulmană. Mahamadou, un musulman conştiincios din Togo, Yao o tânără chinezoaică din Singapore ce respectă viaţa dar mereu pusă pe şotii, Rauf un musulman din Singapore ce a devenit în scurt timp unul dintre cei mai buni prieteni ai mei şi Nikki, o tipă din Urguay ce ne completează prin atmosfera sud-americană de care casa asta avea nevoie. Am avut-o alături de noi şi pe Gabriela, tipa din Brazilia despre care am mai povestit cu care am împărtăşit atât de multe momente bune, ne-am spus numeroase secrete şi am râs despre aceleaşi lucruri absurde încât mi-e greu să mă gândesc că peste o săptămâna va pleca de tot. Am sărbătorit un Crăciun internaţional minunat. A fost complet diferit faţă de ce am trăit până acum, şi totuşi în sufletul meu a fost bine.

Crăciunul există mai presus de lucrurile fizice.. există mai presus de climă, ţară, continent sau mâncare. Crăciunul înseamnă să petreci clipe minunate cu cele mai importante persoane pe care le ai alături de tine. Am reuşit să spargem bariera religiilor, raselor, etniilor şi să ne bucurăm de simplitatea, diversitatea şi savoarea unei cine perfecte.

Un răspuns »

  1. Pingback: Ești Moș Crăciun? | Nimicuri sfâşiate prin cuvinte

Comentezi?

