Cuvinte de nepronunţat VIII

Standard

Regret. Privind înapoi îmi dau seama tot mai bine că mi-e teamă să privesc înainte. Fiecare zi are atârnată de ea umbra regretului a faptului că puteam face mai mult, a faptului că puteam să mă opresc la timp. Ne este ruşine să vorbim despre regrete pentru că adesea sunt asemănate eşecurilor. Se spune că mai rău decât eşecul este regretul, faptul că nu ai încercat. Oare poţi învăţa din regrete cum poţi învăţa din greşeli? Poţi ierta regretele altora şi mai ales pot fi acceptate ca scuză? Încercăm să le îndepărtăm, să le ascundem, să le uităm… oare nu e mai simplu să le acceptăm?

Şi totuşi existe momente când cineva regretă că te-a inclus în viaţa sa. Este dificil să trăieşti regretele tale, dar cum poţi trece peste regretul altcuiva că te-a întâlnit? Cu toţii vrem să ne schimbăm: încercăm să ne lăsăm de fumat, ne abţinem de la diferite mâncăruri, ne oprim din a înjura… .  Toate astea sunt menite să păstreze aparenţele unei persoane deosebite, a unei persoane fără regrete.

Scriind despre asta mi-am amintit de un filmuleţ care, prima dată când l-am văzut, mi-a făcut pielea găinii. Sunt multe răspunsuri care m-au şocat, unele m-au făcut chiar să lăcrimez [da, sunt o naivă!].

https://www.youtube.com/v/hQsEnVn8nQY?fs=1&hl=en_US

2 răspunsuri »

Comentezi?

