Alte mici peripeţii

Standard

A trecut o săptămână „deja” de când mă aflu aici. Au fost zile încărcate cam cu mult ghinion pentru că părea că totul îmi merge pe dos. Într-o oarecare măsură mă aşteptam să fie greu, dar nici chiar aşa de greu. Încă nu am rezolvat problema cursurilor, dar cu siguranţă există soluţii. În prezent mai sunt în căutarea a doar 3 cursuri…

Ştiţi vorba aceea „ai grijă ce îţi doreşti…”. Întotdeauna spuneam că îmi plac începuturile lucrurilor, dar în ultimele luni am avut parte de prea multe începuturi, prea multe şanse să o iau de la capăt, prea multe ocazii de viaţă nouă… încât am ajuns la concluzia că lumea mea e un veşnic început. Iar acum simt nevoie de continuitate… mda, veşnica problemă! Mai mereu vreau altceva decât am.

După introducerea asta poate cam ciudată, haideţi să vă mai povestesc câteva întâmplări din „superbul” Istanbul.

În a doua seara de când am ajuns aici, colegul de apartament ne-a invitat la cină, preparată de prietena unui alt turc. Am mâncat supă de tăieţei cu roşii care la ei se numeşte „çorba” – adică ciorba de la noi. Apoi ardei umpluţi cu veşnica salată verde şi morcovi plus castraveţi muraţi şi apoi a mai fost o chestie dar nu ştiu să explic ce anume erau. Ceva paste şi carne, oricum am gustat un pic pentru că nu mai puteam, evident.

La masă am avut o discuţie foarte interesantă despre religie şi am aflat astfel că au cinci slujbe pe zi, oricum se aude slujba foarte tare, deşi sunt termopane în apartament. Măcar bine că nu aud clopotele noastre tradiţionale că ălea mă scot din sărite. Iar la ei e importantă vinerea. Cred că mă voi duce şi eu la o slujbă… aşa de curiozitate.

Tot în acea seara am avut o surpiză frumoasă, din apartamentul de deasupra se auzea muzică ce mi-a atras atenţia: Haggard, Nightwish, Epica şi alte formaţii rock. Sper să reuşesc să aflu cine stă acolo pentru că am presimţirea că sunt tot nişte studenţi/studente. 😀

Sunt convinsă că mă voi obişnui cu locurile astea, ştiu că mai trebuie să treacă doar câteva săptămâni şi nu voi mai fi aşa negativistă în ceea ce priveşte totul aici. Spre exemplu nu am văzut să aibă containere… pun pungile de gunoi lângă un stâlp şi de acolo în fiecare seară vine maşina şi le ridică.

Nu ştiu dacă vă mai amintiţi de acele ţigănci care urlau din toţi plămânii „Sticleeeeeeeee goaleeeeeeee”… ei bine aici încă mai există astfel de vânzători ambulanţi în persoana unor bărbaţi ce trag după ei nişte cărucioare în care au diverse şi evident că strigă ceva, nu am idee ce.

Acum două zile m-am dus în partea europeană a oraşului. A durat o oră de mers cu autobuzul până la strâmtoarea Bosfor, apoi încă jumătate de oră cu bacul. Mi-a plăcut plimbarea cu bacul, am făcut câteva poze drăguţe pescăruşilor adunaţi să culeagă firimituri aruncate de cei din bac.

Photobucket

Am fost împreună cu cei doi colegi ai mei, românul şi neamţul. Ne-am plimbat prin partea istorică şi prin Marele Bazar. În continuare nu înţeleg de ce mulţi mi-au spus că o să îmi placă acest oraş. E un mare kitsch, aglomerat, zgomotos şi murdar. Îmi place să cred că am gusturi mai bune. Preţurile nu sunt deloc mici, iar la bugetul meu de student nu sunt nici măcar amuzante.

Photobucket

Într-adevăr găseşti absolut orice îţi trece prin cap şi într-adevăr măcar în zona asta oamenii vorbesc engleză… ba chiar şi alte limbi [de exemplu germană, franceză… chiar şi română].  Ah, a fost o fază foarte amuzantă… în zona asta vei găsi oameni care stau să lustruiască pantofii. Eram împreună cu cei doi colegi ai mei şi auzim un turc că spune: „Ma frend, dirty shoes. Not nice!” Am impresia că se uita la mine, oricum am râs de numa’. Apropo de râs, nu ştiu de ce de câte ori vorbesc sunt privită cam curios. Oare chiar vorbesc tare sau care o fi problema?

Photobucket

Photobucket

Am intrat şi într-o moschee, curioasă fiind de cum arată. După ce ne-am pus încălţările într-o punguţă şi ni le-am aşezat pe raft, am intrat înăuntru… eu având un şal pe cap ca să mă supun normei. M-a îngrozit locul destinat femeilor să se roage: un spaţiu mic şi îngrădit. Mi-e greu să înţeleg de ce nici măcar în moschee nu sunt primite mai bine, de fapt încă mi-e greu să înţeleg orice ţine de interdicţiile pe care le au femeile musulmane. Am timp să aflu răspunsuri, asta e sigur!

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Ne-am plimbat aiurea pe străzi mici şi alambicate, urcând cu greu veşnicul deal pe care se află Istanbulul. Am găsit o zonă mai drăguţă cu hostels şi alte restaurante. Chiar arăta bine, dar bănuiesc că o fi şi tare scumpă! 

Photobucket

Tramvaiele arată foarte noi şi la ultima-oră, dar oamenii merg pe lângă ele la vreo doi milimtri distanţă. Totul e tare strâmt aici, nu ştiu cum încap şi autobuzele pe unele străduţe. Ceva de speriat! Am uitat să spun de ţeapa pe care am luat-o: mi-am cumpărat hartă cu oraşul că mă enerva faptul că nu aveam. Ghiciţi ce?! Partea asiatică nu este trecută acolo numai cu un cartier. Deci am rezolvat fix nimic!

Photobucket

Photobucket

Ne-am întors rupţi, am plecat de acasă la 12 şi am ajuns înapoi la 19. Momentan una dintre cele mai mari probleme pe care o am este că nu am găsit un magazin care să aibă preţuri şi produse ok. Toate sunt fie prea departe, prea mari, prea scumpe sau prea mici, fără prea multă diversitate. Încă mai caut… cum de altfel încă încerc să ma adaptez.

Mâine îmi voi cunoaşte colegii Erasmus, tot săptămâna asta se anunţă o excursie într-un oraş învecinat. Sper ca încet, încet lucrurile să se aranjeze. Vedem ce mai urmează…

2 răspunsuri »

  1. Bafta si capul sus, domnisoara! Eu ma bucur tare mult de experientele tale si mi-e dor sa traiesc asta.:)

    Te pup si ai grija de tine!

Comentezi?

