Eternitatea ţine 4 luni

Standard

În postul trecut nu am scris despre faptul că în timp ce eram în autobuz mă îngrozeam de zona prin care circulam. Mahala în toată regula! Pe de o parte cocioabe distruse, case părăsite sau arse, pe cealaltă parte blocuri sute-mii.

Zona în care stau eu nu e nici ea mai superbă… pentru că stăm destul de departe de centrul părţii asiatice. După ce am ajuns acasă, ni s-au explicat nişte lucruri. Primul fiind că înainte să intri în casă trebuie să te descalţi. Când ieşi, la fel, te încalţi afară. Stăm la etajul trei şi scările sunt cam spiralate, iar liftul rareori funcţionează.

Camera mea e foarte mare şi am un dulap de ar încăpea vreo patru persoane ca mine… deci îmi ajunge. Am două geamuri pe pereţi diferiţi: unul dă într-o stradă şi celălalt în balcon ce dă în altă stradă. Apropo de străzi, numai eu ştiu cât am înjurat scările şi urcuşul din Haşdeu. Ei bine, când ies din casă dacă vreau să o iau înspre universitate trebuie să urc o pantă foarte abruptă… scurtă ce-i drept, dar oricum deja o detest.

Am dormit un pic, apoi am mers la mall să ne luăm cartele de telefon. Şi de aici începe distracţia cu sistemul din Turcia mai tâmpit decât al nostru. Primul şoc: când ajungi aici trebuie să ÎŢI ÎNREGISTREZI TELEFONUL. Adică ai voie să foloseşti un singur telefon pe paşaport. Dacă ai mai multe cartele, n-ai decât să le tot schimbi în acelaşi telefon. Aici există Vodafone, aveam şi cartelă din asta… zic deci, să mă duc să îmi încarc de la ei şi deci să nu îmi mai cumpăr SIM nou. Greşit, deşi am SIM de vodafone… dacă vreau să încarc trebuie să cumpăr alt SIM pentru că ei nu pot încărca pe SIM străin. Am întrebat dacă nu pot încărca online, dar se pare că îl luaseră pe NU în braţe.

Prin urmare hai la altă companie de data asta sută la sută turcească. Aici am crezut că nu vom mai termina niciodată. Tot ce voiam era să cumpărăm o cartelă SIM, să ni se înregistreze telefonul şi gata! Aha, da’ de unde! Am impresia că şi tipul de acolo era cam pe lângă dar oricum a fost exagerat de complicat. Nu am putut plăti cu cardul sau în euro, reamintesc că eram în mall, la una dintre cele mai mari companii de telefoane din Turcia. Am fost nevoită să mă duc să îmi schimb valuta, dar nu a fost nici pe departe gata! M-a costat 35 de lire turceşti deci aparoape 70 de lei. Cam mult după umila mea părere.

A făcut copii după paşaport o grămadă, apoi ni s-a făcut un act pe care l-am semnat, apoi iar copii după paşaport. Apoi ia telefonul, dă-mi telefonul, bagă un cod, scoate un cod, închide telefonul, deschide telefonul, mai fă nişte copii de paşaport, mai verifică o dată SIM-ul şi tot aşa pentru O ORĂ JUMĂTATE de simţeam că mor.

Mi se pare firesc ca tipul să se fi entuziasmat că suntem din România pentru că are nişte cunoştinţe de acolo cu care se joacă online. Ştia chiar şi de ciocolată ROM, în cele din urmă l-a pomenit şi pe Hagi. Deci a durat cam 6 ore de când am ajuns în Turcia până cineva l-a pomenit pe Hagi. Cred că stăm bine. 😛

În cele din urmă a terminat, am ieşit din magazin pentru ca în câteva secunde să vină înapoi după noi pentru a ne cere paşaportul să ne mai facă încă o copie. De necrezut! În acest timp observ un tonomat de cafea şi îmi spune turcul [colegul de apartament] că e gratis. Uimită mă apropii să văd dacă e pe bune ca să îmi spună că nu merge. Concluzia: de asta e gratis pentru că nu funcţionează. Lux!

Am plecat de acolo cu gândul să fugim să nu care cumva să ne mai cheme înapoi. Turcul glumea că acum se simte liber ca o pasăre. După ce am discutat un pic am hotărât să mergem să mâncăm ceva. Aici e aici!

Am mers la un fast-food şi am primit sugestia să mâncăm Iskender Kebap. Au luat şi nişte salată [din câte am observat sunt fani înrăiţi ai morcovului] şi nişte ardei mici şi iuţi ai dracu’ alături de… zacuscă. Nu mai ştiu cum se numeşte la ei, dar gustul e inconfundabil. Mi-a plăcut ciudăţenia aia de am mâncat-o, dar cel mai mult mi-a plăcut pâinea sau ce fel de lipie era. Am băut şi un Ice Tea, în total costându-mă 15 lire turceşti, în jur de 30 de lei. Pentru că ei începuseră să mănânce din salată până să ni se aducă felul principal, aşa am făcut şi eu. Dar nu am gândit-o prea bine pentru că atunci când am fost serviţi, am realizat că porţia e prea mare pentru mine. După ce am terminat, mi-au şi spus că trebuie să mănânc tot din farfurie. Este un fel de supersiţie că dacă nu mănânci tot înseamnă că persoana care te-a servit va plânge din cauza ta… nu ştiu sigur dacă am îneţeles bine că mi se pare prea absurd. Mă speriasem că mă vor obliga să mănânc tot că mă şi vedeam vomitând la baie, dar nu a fost cazul. Prea curând nu mai mănânc eu în mall!

Până să ajung acasă trebuie să povestesc un pic şi de autobuze, pe lângă şofer este un nene cu un fel de măsuţă, ce stă să ia bani pentru bilete, o călătorie costând 1.85 lire turceşti. Dar din nou, biletul în sine nu există. Ăştia or fi ecologişti şi nu m-am prins eu!

Ajunşi acasă, m-am instalat… şi după un duş fierbinte sub care tremuram de frig, m-am băgat la culcuş pregătită pentru ziua următoare care avea să aibă şi ea câteva surprize.

– to be continued –

8 răspunsuri »

  1. „Mi se pare firesc ca tipul să se fi entuziasmat că suntem din România pentru că are nişte cunoştinţe de acolo cu care se joacă online.”

    Aaaahahaha :D.
    That made my day.

  2. Vai ce ma distreaza povestile tare!:)) Mai vreau!:))) Intrebare: oare nu il taia capul sa faca o copie dupa copie??

  3. O să mai vină… că doar stau o eternitate aici, cum am scris şi în titlu.
    Se pare că nu îl ducea capul la mai nimic.

  4. Cred ca faza cu haleala pe-ndelete e sa nu jignesti gazda/bucatarul – crede ca nu ti-a placut si plange. Nu-s convins, verifica tu, cum ai promis.

    In alt ordine de idei, am senzatia ca vom compunica prin intermediul povestilor de calatorie. Oare de ce or exista atatea asemanari? In fond e vorba de doua capete de lume diferite…

Comentezi?

