Drumul spre „eternitate”

Standard

Sunt ajunsă de ieri în Istanbul, sunt bine… dar să o luăm cu începutul.

Am plecat din Cluj-Napoca înspre Budapesta cu un microbuz la 11 noaptea, urmând la 4 dimineaţa să ajungem la destinaţie, adică Terminalul 1 de la aeroport. Drumul a fost un calvar:am murit de frig şi ne-a zgâlţâit de ziceai că sunt în rockotecă, nu într-o maşină. A făcut doua opriri, dar nu am avut curajul să ies în şi mai mare frig.

În aeroport nu am stat prea mult. Bagajul meu de cală avea 25 de kilograme dar nu au fost probleme [oricum mi-am pus chestii în plus şi altele îmi lipsesc]. Când mă voi întoarce în ţară voi lua cumva nişte cursuri de făcut bagaje că deja e ridicol cât de pe lângă sunt. Evident că proaspăt trezită din somn nu am gândit prea bine când mi-am pus toate sandvişurile în bagajul de cală, aşa că nevoită de foame… am cumpărat unul din aeroport. Un gust nasol… dar ce nu face foamea din om?!

Ne-am îmbarcat în avionul cam gol şi apoi zborul a fost de noi! Am văzut iar un răsărit din avion, dar la cât de obosită eram am dormit o perioadă… totuşi am apucat să fac câteva poze. Voi posta câteva mai târziu.

Apoi am ajuns în Istanbul. Din prima am atras atenţia, datorită paşaportului meu care nu a vrut să coopereze. La verficat de paşapoarte m-a pus să dau jos ochelarii [ce-i drept nu prea mai semăn cu poza din paşaport], apoi m-a întrebat ceva în turcă. Evident că i-am zis să îmi spună în engleză… ghiciţi ce?! Cel de acolo în engleză îmi spusese. Am prins până la urmă doua cuvinte: Turcia şi teaching… de unde i-am răspuns că sunt studentă. Mi-a zâmbit [nici nu ştiu dacă e de bine sau nu], apoi a început să îmi cerceteze mai în amănunt paşaportul. Într-un sfârşit îmi pune ştampila cu data sosirii, apoi mi-l dă. Trec pe lângă ghişeu, dar apare din nou nenea care îmi cere iar paşaportul şi se duce cu el la un grup de alţi trei vameşi [sau ce or fi fost]. Apoi vine un nene şi mi-l ia în altă parte, îl mai verifică o tură… ca apoi să mi-l dea sec. Nu am înţeles care a fost faza, dar parcă nici nu aveam chef să stau să întreb. Apropo, viza de turist se poate primi din aeroport şi din câte am observat costa 15 euro.

Am ieşit de acolo, aveam scris pe foaie ce autobuze să luăm: 10E şi apoi 19. În timp ce îl întrebam pe colegul meu român cum să facem, vine cineva la noi: „Fraţilor v-am auzit că vreţi să mergeţi în Istanbul. Vreţi să ajungeţi în partea europeană?” Noi i-am zis că nu, omul s-a cărat. Să îmi bag picioarele dacă am fost într-o altă ţară şi să nu dea vreun român de mine. Noi şi asiaticii ce am mai invadat lumea, ne găseşti oriunde.

În cele din urmă ieşim din aeroport şi ne îndreptăm înspre autobuzul 10E. Îi arăt şoferului hârtia unde scria în turcă unde vreau să ajung şi să îmi spună când e staţia x ca să pot coborî. Când colo ne trimite în alt autobuz. Buuuuuun! Acolo îi arăt celuilalt şoferului unde anume să mergem, o examinează şi apoi îmi spune în limba lui cât costă. Evident că nu am avut cum să înţeleg. Îmi arată apoi pe deget 3. Nu aveam atâta mărunt aşa că i-am dat o bancnotă mai mare şi mi-a dat cât rest a vrut el. Sunt convinsă că nu mi l-a dat pe tot! Pot eu să verific? Mai ales că nema bilet… asta nu pot să o înţeleg nicicum. Între timp se lipise de noi un slovac ce mergea la aceeaşi universitate cu noi, şi el la fel de harbanist. Ne-am coborât la staţia de unde trebuia să luam următorul autobuz, dar când colo am luat un maxi-taxi.. unde iar nu avem idee cât am plătit. Excelent!

Ajunşi în faţă la universitate, trebuia să îl sunăm pe cel cu care vom locui. Dar eu, în inteligenţa, mea am uitat să îmi activez roamingul înainte să plec. Din cauză că recent mi-am făcut abonament am uitat că nu îmi mai este activ de dăţile trecute. Prin urmare nema semnal, deci nu puteam să îl sunăm pe turc. Până la urmă colegului meu îi vine ideea să întrebe la imensa poartă de la intrarea în campus… i-a dat cineva un telefon şi a sunat. Între timp ne-am despărţit de slovacul veşnic zâmbitor. Zece minute mai târziu eram în apartamentul care îmi va servi drept adăpost următoarele patru luni.

– to be continued –

4 răspunsuri »

  1. Nuuuuuuuuu…. M-ai lasat cu to be continued al tau.:)) Astept sa citesc restuuuuuul!!! cat mai repede!

  2. „Îmi arată apoi pe deget 3. Nu aveam atâta mărunt aşa că i-am dat o bancnotă mai mare şi mi-a dat cât rest a vrut el. Sunt convinsă că nu mi l-a dat pe tot! Pot eu să verific?”

    sa mor de inteleg.
    in primul radn cum adica iti arata pe deget 3. ti a aratat al 3 lea deget? 😀
    apoi zi mi si mie cat ai primit rest si ce puii mei scria pe autobuzul ala in care te ai urcat. 16s? sau tot 10e, numai ca tu ai mers la ala care tocmai sosise in aeroport.

    si cum naiba sa nu stii cat platesti? aveati monede de pe vremea lui mehmed al 6lea?
    „ce te as bate” vorba lui dem radulescu, de ce nu te ai interesat cat te-ar costa, sa cauti pe net dinainte, tu-ti juarezu’n cru 😀 la fel si cu banii, puteai sa belesti ochii dinainte sa vezi ce bancnote au si ce monede

    ––––-
    Sabiha Gökçen Airport

    Istanbul also has a second airport, Sabiha Gökçen International Airport [4] (IATA: SAW), located in the Anatolian side of the city. Charter flights as well as European low cost carriers operate from here most of the time. A Havaş bus connects this airport with Taksim in the city center for 13 TL (Dec 2010) and takes about an hour (closer to 2 in heavy traffic). There is also a Havaş service to Kozyatağı, a transportation hub of Asian Side, which costs 10 TL. If you arrive in the middle of the night, you can move to the departure hall after passing customs and rest on very comfortable seats — you will even find coin-operated Japanese massage chairs. Then, at about 4AM (but better ask to be sure) the first Havaş bus will take you to town. The Havaş bus schedule is sometimes linked to the arrival/departure times of planes. A cheaper option is to take public bus line #E10 which brings you to Kadıköy, the main centre of the city in Asian Side, in 70 min (3 TL) and which operates 24 hours a day (once every hour between midnight and 6AM, more frequent in the rest of the day). From Kadıköy, you can take a ferry to Eminönü or Karaköy. Various private operators offer internet bookable shared minibuses to central locations – a good choice when arriving late. A typical price being EUR 90 for 4 people to a hotel in Laleli. A taxi to Sabiha Gökçen airport from Taksim takes ~35 minutes at 3:30am with no traffic. The meter will show ~65 lira, plus there is ~6 lira in tolls. Note the security screening is before the check-in counters, so add some extra time to make the cutoff times (45 minutes for international, 30 for domestic).

    When arriving at Sabiha Gökçen airport, there are people offering shuttle services to the European side of the city, most costing €10, which is much cheaper than booking a taxi with your hotel/hostel (about €50-60). It is the best option after the Havas airport buses. For the return journey, officers are quite zealous with luggage checks and they systematically remove the cap from bottled water once at the gate. It is recommended not to buy water before the flight although you can take the open bottle on board. Another surprising feature of Sabiha Gökçen airport is the luggage check at the main entrance, but fortunately you are allowed to take drinks in the airport at this point.
    =========
    deci ala e? cu 3tl?

  3. Alma, voi încerca să scriu azi.
    quark: MI-a arătat trei degete, numai că eu am plătit şi pentru mine şi pentru colegul meu român ca să nu ne mai complicăm. De asta nu ştiu cât m-a costat. În plus mi-a dat o grămadă de mărunţiş, adică de câte o liră… nu puteam să stau să număr că mai voiau şi alţii să urce. Iar în ultimul rând, speram să văd pe bilet un preţ. Dar ei nu dau bilete!
    Las’ să te văd pe tine cu te descurci…

  4. Dude, Türkiye’ye hoşgeldiniz!!! 😀
    Nu stiu turceste, nu stiu daca-i corect, injura-l pe Gugu daca e ceva aiurea. 😛

Comentezi?

