Belgia înmuiată în noroc

Standard

Spa-Francorchamps 29.08.2010 cursa F1

Vacanţa celor din formula unu s-a încheiat, prin urmare weekendul acesta lupta s-a dus în Belgia.  Prima sesiune de calificări a fost întreruptă din cauza ploii, deci se anunţa o cursă interesantă. Au fost multe ieşiri în decor de parcă nu le-ar mai fi convenit pista. Au avut loc câteva penalizări sau retrogradări sau cum mai vreţi să le ziceţi. Rosberg a trebuit să îşi schimbe cutia de viteze de aceea a fost penalizat cu cinci locuri la start. De asemenea de la Rosa a fost nevoit să coboare zece locuri când echipa a decis să îi schimbe motorul monopostului după încheierea sesiunii de calificări. Glock a fost penalizat cu cinci locuri pentru că l-a încurcat pe Yamamoto, în timp ce Buemi a căzut trei locuri pentru că i-a pus beţe în roate lui Rosberg [nu ad-literam] şi să nu uităm de Schumacher care a fost penalizat zece locuri datorită gafei din Ungaria. Aşa că grila de start arăta cam aşa ceva: Webber, Hamilton, Kubica, Vettel, Button, Massa. Alonso pe 10, Schumi pe 21.

Bănuiesc că nu mai trebuie să reamintesc faptul că urmăresc cursele pe un canal în spaniolă. Nici nu a început bine cursa că am şi auzit un team radio a lui Kubica cum că va ploua la 14:08 [ora de acolo]. Startul a fost ratat de Webber datorită unei probleme cu ambreiajul, ajungând undeva pe locul şapte, lucru ce l-a costat enorm pe toată durata cursei. Hamilton a profitat şi a preluat şefia urmat fiind de Kubica, Button, Vettel şi Massa.

Nu bine s-a încheiat primul tur că ploaia şi-a făcut simţită prezenţa prin numeroase ieşiri în decor. Era ceva între balet şi patinaj artistic. Lucru ce nu poate decât să mă bucure… sau să mă ţină în priză [din nou, nu ad-literam]. Dar m-am simţit şi mai bine când Barrichello „a pierdut controlul asupra maşinii şi datorită lipsei de aderenţă a intrat în Alonso„, după cum i-a declarat reporteriţei spaniole la scurt timp după accident. A fost ciudat să îl aud vorbind în spaniolă pe brazilianul ce îşi sărbătorea cea de-a trei suta cursă.  Alonso rezista, dar pe locul 18! Damn… dar lasă că e bine şi aşa. Numai să nu termine în puncte! 😀

Datorită coliziunii maşina de siguranţă a apărut pentru câteva tururi numai cât să se redreseze fiecare. Ploaia părea că se opreşte aşa că nimic interesant până în turul 17 când Vettel a intrat în Button făcându-l pe cel din urmă să abandoneze. Iniţial crezusem că a fost vina britanicului. Dar a fost o greşeală de pilotaj a neamţului, lucru ce mă cam supără ţinând cont de faptul că era bun pe ploaie. Nu a scăpat nepedepsit pentru gafa sa, aşa că a fost obligat să treacă pe la boxe pentru o penalizare drive through, pe lângă intrarea la standuri să îşi schimbe partea din faţă a monopostului, aşa-zisul nas. Întrebat fiind ce s-a întâmplat, britanicul a zis că nu ştie ce a cauzat ciocnirea şi că i s-a părut ciudat. Se pare că sorţii nu erau de partea lui Vettel pentru că la turul 25 i-a atins aripa faţă a monopostului lui Liuzzi, rămânând cu un cauciuc din stânga spate distrus. O altă intrare la boxe. Bănuiesc că nu e de mirare dacă spun că a terminat cursa pe locul 15.

Pe la turul 30 se anunţa ploaie ce va dura cam 20 de minute, nu s-a lăsat mult aşteptată astfel încât peste trei tururi deja maşinile făceau din nou balet. Hamilton a ieşit un pic în decor, dar nu îndeajuns de mult sau de grav încât să îşi piardă poziţia fruntaşă. Acum este momentul să explic titlul: norocul vine de la faptul că Alonso a abandonat nu înainte de a face o graţioasă piruetă. Ce să mai, un adevărat artist! 😀 Prin urmare maşina de siguranţă a apărut din nou.

Cu doar patru tururi înainte de încheierea cursei safety car-ul a părăsit pista, astfel că cine mai putea să schimbe ceva i-a dat bătaie. Totuşi încă mai ploua. Astfel am văzut un duel drăguţ între Rosberg şi Schumacher, un Trulli ce m-a speriat cu învârtitul său şi un alt duel.

Mi-a scăpat ce a făcut Kubica de şi-a pierdut poziţia secundă în faţa australianului ce de asemnea nu ştiu cum reuşise să revină pe podium.

La clasamentul general provizoriu al piloţilor Hamilton a revenit pe primul loc cu 182 de puncte, în timp ce Webber are 179, iar Vettel a rămas tot cu 151. În ceea ce priveşte clasamentul la constructori, Red Bull încă mai conduce cu 330 de puncte la un punct diferenţă de cei de la McLaren, pe locul trei aflându-se în continuare Ferrari cu 250 de puncte.

1 Lewis Hamilton  [McLaren]
2 Mark Webber [Red Bull]
3 Robert Kubica [Renault]
4 Felipe Massa [Ferrari]
5 Adrian Sutil [Force India]
6 Nico Rosberg [Mercedes GP]
7 Michael Schumacher [Mercedes GP]
8 Kamui Kobayashi [BMW]
9 Vitaly Petrov [Renault]
10 Jaime Alguersuari [Toro Rosso]
11 Vitantonio Liuzzi [Force India]
12 Pedro de la Rosa [BMW Sauber]
13 Sebastien Buemi [Toro Rosso]
14 Nico Hulkenberg [Williams]
15 Sebastian Vettel [Red Bull]
16 Heikki Kovalainen [Lotus]
17 Lucas di Grassi [Virgin]
18 Timo Glock [Virgin]
19 Jarno Trulli [Lotus]
20 Sakon Yamamoto [HRT]
Ret Fernando Alonso [Ferrari] – Accident
Ret Jenson Button [McLaren] – Accident
Ret Bruno Senna [HRT]
Ret Rubens Barrichello [Williams] – Accident

Anunțuri

2 răspunsuri »

  1. Deci asta îmi scapă dacă nu mai privesc la români cursele?
    Hmmm, am uitat să spun că înainte de cursă Alonso ne-a descris circuitul metru cu metru. Exceptând faptul că era el, a fost chiar interesant. 🙂

Comentezi?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s