Ungaria, mai plină de surprize…

Standard

… decât credeam.

Budapesta 01.08.2010 cursa F1

În primul rând nu vreau să vorbesc despre cursa din Germania de săptămâna trecută. Nu am văzut nici calificări, nici cursă, Alonso a câştigat. Movin’ on!

În al doilea rând trebuie să reamintesc faptul că în continuare mă uit la la F1 pe acel canal spaniol unde Alonso e ridicat în slăvi, comentatorii vorbesc prea entuziasmaţi, rapid şi… în spaniolă. Alternative mai valabile nu prea am, aşa că văd partea plină a paharului şi anume că au o corespondentă ce ia interviuri la cald de la piloţii ce au abandonat, de exemplu. Totuşi ar mai fi un lucru deranjant: reclamele din timpul cursei.

În al treilea rând să încep să scriu despre cursa propriu-zisă, nu? În urma calificărilor Vettel a plecat de pe locul întâi [din nou 😀 ], în urma lui fiind Webber, iar apoi Alonso. Primele două surprize au fost reprezentate de Button care s-a calificat pe locul 11 şi de Schumi ce a plecat de pe locul 14. Revin la start, unde spaniolul a pornit remarcabil în aşa fel încât era să îl întreacă şi pe german, totuşi oprindu-se pe poziţia a doua. La scurt timp după începerea cursei, Alguersuari  a abandonat. Probleme cu motorul, se pare.

Pe la turul 14 au băgat reclame, atunci când a fost mai important. Aşa ceva chiar nu mai văzusem până acum: la boxe fiind, Kubica ce voia să iasă de la pit a intrat în Sutil care se pregătea să oprească monopostul în dreptul constructorilor. Sutil a abandonat pe loc, Kubica a mai continuat destul cât să fie penalizat cu o trecere pe la boxe. Şi dacă tot am pomenit de incident la boxe ar trebui să îl mai menţionez şi pe Rosberg a cărui roată din dreapta spate s-a desprins exact când pleca de la pit lovind un mecanic în spate. Acesta din urmă a scăpat nevătămat, dar Rosberg a fost nevoit să abandoneze. Din cauza unuia dintre incidentele menţionate a intrat maşina de siguranţă pe pistă pentru vreo trei tururi.

Pe la turul 24 de nicăieri vedem un Hamilton care abandonează, lucru ce m-a făcut să mai îmi revin cu moralul. În cele din urmă a abandonat şi Kubica, era oarecum de aşteptat.

Faptul că Webber încă nu trecuse pe la boxe, l-a făcut să fie pe locul întâi, în urma sa duelându-se Vettel şi Alonso. Dar germanul a fost penalizat cu un drive-through, penalizare ce nu am înţeles-o din cauza unui alt set de reclame. Se pare că nici el nu înţelesese ce s-a întâmplat şi el chiar nu avusese parte de reclame. Este posibil să fie din cauză că l-a ţinut în spatele său pe Alonso în timp ce maşina de siguranţă era pe pistă. L-a costat destul de mult pe neamţ, teminând cursa pe locul trei şi fiind destul de revoltat pe motiv că nu auzise de la boxe nu ştiu ce indicaţii. Astfel spaniolul a ajuns pe 2. În cele din urmă Webber a intrat la boxe, dar a ieşit tot pe locul întâi… loc ce şi l-a menţinut până la sfârşitul cursei.

De pe la turul 61 am urmărit duelul dintre Schumacher şi Barrichello pentru ultima poziţie în puncte, şi anume locul 10. În turul 66 Rubens l-a întrecut, dar Schumi nu s-a putut abţine şi era cât pe ce să îl strivească de un parapet. Urâtă surpriză! Se pare că această manevră va fi investigată după cursă, deci e posibil că germanul să cadă mai jos de locul 11 unde se afla când a terminat cursa.

De Button nu prea pot să spun multe, a fost cam neobservabil în timpul cursei. Totuşi Petrov, Hulkenbeg şi de la Rosa au terminat în puncte înaintea britanicului, lucru de apreciat.

În ultimul rând, veştile bune: Webber a trecut în fruntea clasamentului general provizoriu cu 161 puncte, urmându-l de aproape Hamilton cu 157 de puncte şi Vettel cu 151. Iar la constructori Red Bull cu 312 a preluat şefia celor de la McLaren ce au doar 304. Pe trei îi urmează cei de la Ferrari cu 238 de puncte.

Update: Schumacher a fost penalizat 10 poziţii pentru cursa următoare din Belgia, în timp ce echipele Renault şi Mercedes au fost amendate cu câte 50000 de dolari pentru greşelile de la boxe în ceea ce-i priveşte pe Kubica şi pe Rosberg.

1 Mark Webber [Red Bull]
2 Fernando Alonso [Ferrari]
3 Sebastian Vettel [Red Bull]
4 Felipe Massa [Ferrari]
5 Vitaly Petrov [Renault]
6 Nico Hulkenberg [Williams]
7 Pedro de la Rosa [BMW Sauber]
8 Jenson Button [McLaren]
9 Kamui Kobayashi [BMW Sauber]
10 Rubens Barrichello [Williams]
11 Michael Schumacher     [Mercedes GP]
12 Sebastien Buemi [Toro Rosso]
13 Vitantonio Liuzzi [Force India]
14 Heikki Kovalainen [Lotus]
15 Jarno Trulli [Lotus]
16 Timo Glock [Virgin]
17 Bruno Senna     [HRT]
18 Lucas di Grassi [Virgin]
19 Sakon Yamamoto [HRT]
Ret Lewis Hamilton [McLaren] – Gearbox
Ret Robert Kubica [Renault] – Accident damage
Ret Nico Rosberg [Mercedes GP] – Loose wheel
Ret Adrian Sutil [Force India] – Accident
Ret Jaime Alguersuari [STR] – Mechanical

P.S. Cred că mi-e dor de Mihai Marinescu. 😀

Anunțuri

Comentezi?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s