Marea Britanie şi câteva rămăşiţe din Europa

Standard

Silverstone 11.07.2010 cursa F1

Am trecut de jumătatea sezonului, iar lucrurile nu stau chiar cum aş fi dorit. Dar înainte să scriu despre cursa de azi, trebuie să amintesc cursa de la Valencia, Marele Premiu al Europei [27.06.2010]. Nu am scris nimic despre cursă pentru că am fost plecată, dar asta nu înseamnă că nu am văzut-o. A fost o cursă interesantă, aşa că amintesc pe scurt: accidentul lui Webber cu Kovalainen, accident din care Webber a scăpat nevătămat deşi monopostul lui a zburat… la propriu; Alonso întrecut de Sutil foarte frumos şi superb; la sfârştiul cursei nouă piloţi au fost penalizaţi cu cinci secunde pentru că au accelerat când maşina de siguranţă încă era pe pistă, iar un al zecelea a primit 20 de secunde pentru că a ignorat steagul albastru [adică a fost atenţionat să lase să treacă un pilot mai rapid]. Cursa a fost câştigată de Vettel, urmându-l Hamilton apoi Button.

Gata! Revenim la cursa de azi, care nu s-a terminat cum speram, deşi trebuie să recunosc că se putea şi mai rău. Din nou m-am uitat pe canalul acela spaniol ce îl ridică în slăvi pe Alonso. Lucru probabil normal, dar destul de enervant pentru mine. Am ignorat cât am putut acest lucru, nu de alta dar altă soluţie nu prea mai aveam să mă uit la cursă.

Incidente au fost de la început pentru că fix după start Vettel, ce pleca de pe primul loc, a ieşit în decor după o mică atingere cu Hamilton, ce se afla pe locul patru. Astfel germanul a fost nevoit să treacă pe la boxe să îşi schimbe cauciucurile, ajungând pe ultimul loc. Aceeaşi nevoie a avut-o şi Massa după ce s-a ciocnit cu Alonso. De fapt Ferrari a avut un mare ghinion toată cursa: penalizarea de 20 de secunde primită de Alonso pentru că l-a depăşit pe Kubica pe scurtătură [ieşind în decor] care a coincis cu momentul când maşina de securitate era pe pistă astfel încât spaniolul a căzut de pe 4 pe 15; Liuzzi l-a ţinut pe loc, iar cu două tururi înainte de finalul cursei a fost nevoit să intre la boxe pentru schimb de caucicuri. De asta a terminat pe locul 14 şi de asta am fost eu foarte încântată. Take that Spain!!! Massa a fost şi el nevoit să îşi mai schimbe cauciucurile după ce s-a învârtit un pic, terminând pe locul 15.

Ziceam ceva de safety car … prin turul 28 Sutil a intrat în monopostul lui de la Rosa lăsând câteva rămăşiţe din aripa spate a celui lovit. Lucrul acesta i-a purtat noroc lui Vettel, care a înaintat încet dar sigur pe lângă ceilalţi… oprindu-se pentru câteva tururi în spatele lui Sutil. În cele din urmă a trecut de el, nu înainte de a se ciocni un pic dar totuşi nimic grav care să le pună vreo piedică.

Că tot am vorbit de Sutil, a reuşit să se atingă un pic şi cu Schumacher care a făcut o cursă demnă de neluat în seamă. A plecat de pe zece şi a terminat pe nouă. Sunt curioasă ce va face la anul… pentru că e clar că anul acesta nu ne mai poate surprinde plăcut cu nimic. Şi dacă tot am pomenit de echipa Mercedes GP, trebuie să amintesc că Rosberg a terminat pe locul trei, nici nu ştiu cum a ajuns acolo.

La clasamentul provizoriu general al piloţilor Hamilton conduce în continuare cu 145 de puncte, urmat fiind de coechipierul său Button ce are 133, apoi Webber cu 128 de puncte şi Vettel cu 121. La cel al echipelor, McLaren se află în fruntea clasamentului cu 278 de puncte, urmaţi de RedBull cu 249 şi Ferrari cam departe cu 165.

Clasamentul de azi:

1 Mark Webber [Red Bull]
2 Lewis Hamilton [McLaren]
3 Nico Rosberg [Mercedes GP]
4 Jenson Button [McLaren]
5 Rubens Barrichello [Williams]
8 Kamui Kobayashi [BMW Sauber]
7 Sebastian Vettel [Red Bull]
8 Adrian Sutil [Force India]
9 Michael Schumacher [Mercedes GP]
10 Nico Hulkenberg [Williams]
11 Vitantonio Liuzzi [Force India]
12 Sebastien Buemi [Toro Rosso]
13 Vitaly Petrov [Renault]
14 Fernando Alonso [Ferrari]
15 Felipe Massa [Ferrari]
16 Jarno Trulli [Lotus]
17 Heikki Kovalainen [Lotus]
18 Timo Glock [Virgin]
19 Karun Chandhok [HRT]
20 Sakon Yamamoto [HRT]
Ret Jaime Alguersuari [Toro Rosso] – Brakes
Ret Pedro de la Rosa [BMW Sauber] – Accident damage
Ret Robert Kubica [Renault[ – Driveshaft
Ret Lucas di Grassi [Virgin] – Hydraulics

Anunțuri

Comentezi?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s