Inamicul schimbat din Agora II

Standard

Continuăm seria celor trei filme despre care vorbeam în postul trecut.

De data aceasta ne mutăm în America anilor ’30 unde Marele Crah Financiar facilita jafurile de bănci. Este vorba despre Public Enemies [2009]. Personajul principal este John Dilinger, şeful „operaţiunilor” bancare. Este jucat de un Johnny Depp din cale-afară de seducător, cu o voce superbă. Cât timp l-am vizionat, mi-am adus aminte de Don Juan DeMarco [încontinuu]. Ce m-a deranjat la film, dar poate că asta face parte din realitatea de atunci [?!], era mormăitul lor. De abia desluşeam ce spuneau.

Din păcate, impresia creată este faptul că filmul cam la atât se reduce. În rest: multe împuşcături, urmăriri, emoţii, evadări, toate presărate cu romantismul caracteristic vremurilor. Nu mi s-a părut un film plictisitor sau anost, dar parcă ceva îi lipseşte, o sclipire de undeva.

Despre trailer nu am ce spune:

Rămânem în America, dar ne întoarcem în timp, în anul 1928… şi aşa ajungem la ultimul film Changeling [2008]. Dispariţia fiului său şi greşeala LAPD-ului de a-i aduce alt băiat în schimb, o fac pe Christina Collins o adevărată luptătoare. Rolul este interpretat de nimeni alta decât Angelina Jolie. Au fost câteva momente în care chiar mi-a plăcut jocul Angelinei, unul dintre ele fiind acela în care află că i s-a găsit băiatul. Totuşi prea multele prim-planuri cu faţa ei m-au deranjat. Trebuie să recunosc că m-au obsedat buzele ei, datorită rujului extrem de contrastant, de multe ori trebuia să reiau ce spunea pentru că nu mă puteam concentra… sper că nu asta era ideea.

În ultima vreme am o uşoară problemă cu filmele mai lungi: ar trebui ca lungimea [ca să nu spun lălăiala] să fie explicabilă. Nu mi se pare că aici este… sau poate doar îmi pierd răbdarea mult mai repede în ultima vreme. Această „alba-neagra”, adică ba l-am găsit, ba nu e el, ba e mort, ba e viu, deşi mi s-a părut uşor epuizantă, este extrem de bine incorporată în film. Tensiunea bine proporţionată, la fel şi teroarea prin care trece eroina. [spoiler:] Totuşi nu am înţeles ce rost a mai avut întâlnirea acesteia cu criminalul în serie dinainte de execuţie, la modul serios îmi scapă semnificaţia.

Un trailer chiar mai bun decât filmul:

Comentezi?

