Haggard a la Cluj

Standard

Îi aşteptam de când au anulat concertul la Artmania acum un an. Când au concertat anul acesta în februarie nu am putut să mă duc. Aşa că acum era musai să merg. Mi-am luat biletul din prima zi în care s-a pus în vânzare… iar azi-noapte în sfârşit i-am văzut şi, mai ales, auzit.

Am putut pleca de la lucru numai la ora 20:00, intrarea făcându-se de la 19:30. Am ajuns, am intrat şi aveam locul deja păstrat. Prima dată au concertat Remeber Twilight. Nu mi-au plăcut deloc, dar deloc. Mi s-au părut un pic falşi în mişcări, iar pe alocuri parcă instrumentele cântau separat… nu se uneau. Tipul de la flaut [sau ce instrument era ăla] parcă era un îmblânzitor de şerpi. Au fost caraghioşi. În fine… am îndurat asta cam o oră după care a urmat pauză.

La 21:50 au intrat ce-i şaişpe magnifici. 😀 Au intrat pe piesa Origin de pe noul album. Prima piesă cântată a fost Tales of Ithiria. Soprana se auzea ciudat… poate prea tare sau prea strident. Publicul amuţise… dar şi-a revenit repede. După prima piesă Asis spunea că sunt câteva probleme tehnice şi că se vor rezolva şi vor continua. Unul din public urlă „we want more”, iar replica lui Asis a fost: „more technical issues?” S-a mai destins atmosfera. Nu mai ştiu bine ordinea dar au mai cântat şi Heavenly Damnation, Eppur Si Muove, A Full Moon Procession, Per Aspera Ad Astra, Herr Manneling, The Sleeping Child. Când au ajuns la Statement Zur Lage Der Musica… Fiffi în timp ce îşi spunea textul s-a jucat un pic cu focul [ţinea în mână o torţă aprinsă]. The Final Victory a fost ceea ce aşteptam şi a fost superbă. S-a lăsat un pic aşteptată. Când au început acordurile, publicul a izbucnit pur şi simplu, semn că era o piesă dorită de toţi. Cineva striga „bis”, iar Asis întreba „peace?”. Apoi a urmat Upon Fallen Autumn Leaves, fără cusur aş adăuga. Nu îmi amintesc acum cu ce piesă au încheiat… dar după vreo două minute de strigăte s-au întors.  Mai întâi Asis şi apoi fiecare pe rând, astfel prezentându-ne formaţia. Au mai cântat o piesă timp în care cineva urla Awaking the century. După ce au terminat acea piesă, au mulţumit cui aveau să mulţumească, dar pentru că publicul era nerăbdător, Asis i-a calmat spunând că vor mai cânta încă o piesă. S-a dovedit a fi chiar Awaking the century. Spre sfârşit, în timpul unei piese, Fiffi a aprins iar trei torţe, iar cu una, ce o avea în mână ,s-a tot jucat scuipând [cu nu ştiu ce substanţă] în foc. Partea amuzantă a fost când i-a dat şi lui Claudio să încerce, evident fără niciun succes. Pe parcursul concertului Asis a mulţumit fanilor că au avut răbdare cu scoaterea noului album şi că au fost înţelegători. De obicei chestiile astea mi se par texte, dar de data asta a părut chiar sincer. A şi promis că vor reveni în România şi nu peste un timp prea lung. Vom vedea! Concertul s-a încheiat cu vreo două minute înainte de 12 [noaptea].

Cel mai mult mi-au plăcut solo-urile la clape. Eram parcă în transă când le auzeam. De asemenea trebuie să menţionez şi jocul de lumini, foarte potrivit, împreună cu ideea lumânărilor aşezate lângă portative. Se vedea minunat când toate luminile erau stinse. Per total a fost chiar bine, cum de altfel mă şi aşteptam. What’s next? 😀

12 răspunsuri »

  1. Stiam ca urmau sa-si prezinte noul album, in principal… vad acum ca greul l-au dus tot Awakening The Centuries si Eppur si Muove… Oare nu si-au invatat temeinic piesele de pe noul album (apropo, suficient de plat, chiar daca i-am dat doua sanse la intervale consistente, motivandu-mi o eventuala indispozitie).
    Oricum, cea mai mare surpriza ramane ca acest concert a avut loc (cunoscatorii stiu la ce ma refer 😉 )

    Next? Kreator, Keep of Kalessin, in inceputul lui 2009 😉

  2. Eu îmi amintesc că au cântat numai trei piese de pe noul album. Dacă au fost mai multe, vă rog să mă corectaţi. [care aţi fost] 😛
    O să fac şi o micuţă recenzie a noului album… cât de curând. 😀

  3. Incepe asa (cu titlu de exemplu):

    1. The Origin – misto
    2. Chapter I – Tales Of Ithiria – parca merge
    3. From Deep Within – de ce m-as chinui, deci nu!
    4. Chapter II – Upon Fallen Autumn Leaves – hai, treaca de la mine
    5. In Des K�nigs Hallen (Allegretto Siciliano) – garibaldiiiii
    6. Chapter III – La Terra Santa – placut, uitat rapid
    7. Vor Dem Sturme – furtunos
    8. Chapter IV – The Sleeping Child – shhh, nu-l trezi!
    9. Hijo De La Luna – asta-i cover? bleaaahh
    10. On These Endless Fields – se aude bine vioara
    11. Chapter V – The Hidden Sign – in sfarsit, e ultima!!!

    Multumita? 😛

  4. Am spus clar: cu titlu de exemplu.
    Sa-ti spun sincer, am ascultat albumul cum a aparut, mi s-a parut ca nu se intampla nimic nou, notabil, interesant, excitant pe el, astfel incat… l-am cam uitat. Iar sa ma apuc acum sa-l reascult, e o provocare, la care nervii mei mi-au transmis ca nu raspund de faptele lor, ceva de genul abandon de sediu… 😀

  5. destul de interesante si captivante articolele tale. imi place stilul. tine`o tot asa! bafta!

  6. ah , mergeam si sa ascult doar mel per aspera ad astra…o ador…eh, inca vreo 2 ani si cluj scrie pe mine!

Comentezi?

